Allmänt

Stockholmsgranar.se drivs av Svenska Naturfabriken AB, org. nr 559435-5728, med adress Högbergsgatan 36, Stockholm. Kontaktuppgifter: e-post info@stockholmsgranar.se. Vi erbjuder försäljning av julgranar, jultillbehör, samt leverans och upphämtning av granar för både privatpersoner och företag i Sverige (”Kunden”). Våra produkter och tjänster tillhandahålls både via vår webbplats (”Webbsidan”) och vid fysiska marknadsplatser.

AVTAL

Dessa köpvillkor (”Villkoren”) gäller för alla avtal mellan Stockholmsgranar och Kunden gällande produkter och tjänster. Kunden måste vara minst 18 år för att ingå avtal. Kunden ansvarar för att ange korrekta uppgifter såsom person-/organisationsnummer, e-postadress, leveransadress, leveransdatum och tidsintervall vid beställning. Endast ett användarkonto per person-/organisationsnummer är tillåtet.

Efter lagd beställning skickas en orderbekräftelse via e-post. Avtal anses ingånget när denna bekräftelse skickats. Vi rekommenderar att Kunden sparar sin orderbekräftelse för framtida referens.

Stockholmsgranar förbehåller sig rätten att justera eller avbryta en beställning fram till dess att leveransen genomförts.

Genom att godkänna Villkoren accepterar Kunden också informationen om hur personuppgifter hanteras, vilket framgår av vår integritetspolicy.

 

KÖP OCH BETALNING

 

Priser

Samtliga priser som anges på Webbsidan inkluderar moms. Priser kan ändras utan föregående meddelande, men eventuella justeringar påverkar inte redan bekräftade beställningar.

Beställningar kan inte ändras avseende betalsätt efter att de har lagts. Om en annullering önskas, kontakta kundtjänst senast kl. 18.00 dagen före leveransdatumet. Därefter kan en ny beställning göras.

En leveransavgift tillkommer för varje beställning.

Betalning

Tillgängliga betalningsalternativ anges på Webbsidan vid köptillfället. Villkoren för varje betalningsmetod framgår i samband med beställningen. Vid betalning via faktura förbehåller vi oss rätten att utföra en kreditprövning.

Återbetalningar sker via samma betalningsmetod som användes vid beställningen, om inte annat överenskommits.

Dröjsmål och påminnelseavgifter

Vid försenad betalning kan påminnelseavgift och dröjsmålsränta tillkomma enligt lag.

PRODUKTER OCH LEVERANS

 

Julgranar och växter

Vi strävar efter att leverera färska och hållbara julgranar av hög kvalitet. Dock kan vi inte garantera att granarna exakt motsvarar förväntningar avseende barrning, livslängd eller andra specifika egenskaper utöver vad som anges på Webbsidan.

Leveransvillkor

Leveranser sker till den adress och det tidsintervall som Kunden anger vid beställning. Leveransdatum och tidsintervall presenteras vid köpet och kan variera beroende på postnummer.

Vid leverans där Kunden inte är på plats och/eller där portkod saknas, placeras granen utanför adressen, eller så nära som möjligt.

Ändringar av leveranstid eller datum kan göras fram till kl. 18.00 dagen före leverans utan extra kostnad.

ÖVRIGA PRODUKTER OCH TJÄNSTER

Minimibelopp för beställning är 400 kr inklusive moms.

Upphämtning av julgran

Kunden kan beställa tjänsten ”upphämtning”, där vi hämtar en julgran från angiven adress. Granen ska vara avklädd och förpackad i en granpåse eller liknande. Om detta inte uppfylls debiteras Kunden en avgift på 100 kr inklusive moms.

Inbäddad innehåll från andra webbplatser

Artiklar på denna webbplats kan innehålla inbäddat innehåll (exempelvis videoklipp, bilder, artiklar o.s.v.). Inbäddat innehåll från andra webbplatser beter sig precis på samma sätt som om besökaren har besökt den andra webbplatsen.

Dessa webbplatser kan samla in uppgifter om dig, använda cookie-filer, bädda in ytterligare spårning från tredje part och övervaka din interaktion med sagda inbäddade innehåll, inklusive spårning av din interaktion med detta inbäddade innehåll om du har ett konto och är inloggad på webbplatsen i fråga.

ÅNGERRÄTT

I enlighet med gällande konsumentlagstiftning har Kunden rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan, med undantag för färskvaror som julgranar och växter. Ångerrätten gäller inte heller tjänster som är kopplade till dessa produkter, såsom leverans och upphämtning.

För att nyttja ångerrätten ska Kunden kontakta oss via e-post och ange relevant information såsom ordernummer och namn. Kunden står för returfrakten.

REKLAMATION

Reklamation av produkter ska göras snarast möjligt och senast två månader efter att felet upptäckts. För julgranar gäller särskilda regler: reklamation måste ske senast kl. 12.00 dagen efter leveransdatumet och granen ska då vara kvar i sitt nät.

Vid reklamation där omleverans inte är möjlig kan prisavdrag erbjudas.

 

Vilka rättigheter du har över dina data

Om du har ett konto eller har skrivit några kommentarer på denna webbplats kan du begära en exportfil med de personuppgifter vi har om dig, inklusive alla uppgifter du har gett oss. Du kan också begära att vi tar bort alla personuppgifter vi har om dig. Detta omfattar inte eventuella uppgifter som vi är tvungna att spara av administrativa, legala eller säkerhetsändamål.

Vi använder cookies på vår webbplats för att förbättra din användarupplevelse och anpassa innehållet baserat på dina preferenser. Cookies hjälper oss att analysera hur vår webbplats används, vilket gör det möjligt för oss att utveckla och förbättra våra tjänster.

Vi värnar om din integritet och hanterar dina personuppgifter i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning. Den information som samlas in används enbart för att hantera beställningar, erbjuda relevanta tjänster och, om du har samtyckt, skicka marknadsföringsmaterial.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar i din webbläsare. För mer information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår [Integritetspolicy]

TVIST

Dessa Villkor följer svensk lag och tvister avgörs av svensk domstol. Konsumenter kan även vända sig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Stockholmsgranar följer ARN